1. W kształceniu na odległość nauczyciele realizują programu nauczania przyjęty na rok szkolny 2020/2021 oraz program wychowawczo-profilaktyczny. Dopuszcza się możliwość modyfikacji szkolnego zestawu programów nauczania oraz programu wychowawczo-profilaktycznego.
  2. Zajęcia dydaktyczne realizowane są za pomocą platformy Microsoft Tems
  3. Zajęcia dydaktyczne odbywają się w formie online w czasie rzeczywistym, zgodnie z obowiązującym planem lekcji.
  4. Informację o zaplanowanych zajęciach online nauczyciel wpisuje w terminarz dziennika elektronicznego oraz do kalendarza platformy Microsoft Teams. Uczeń do lekcji może dołączyć bezpośrednio poprzez Microsoft Teams lub poprzez terminarz w dzienniku elektronicznym.
  5. Uczniowie logując się na zajęcia posługują się własnym loginem i hasłem. Nie udostępniają swoich danych do logowania innym osobom.
  6. Nauczanie odbywa z poszanowaniem możliwości psychofizycznych uczniów. W celu uniknięcia nadmiernego obciążenia pracą z komputerem, czas trwania lekcji online ogranicza się do 30 minut.
  7. Dopuszcza się łączenie dwóch następujących po sobie lekcji w blok trwający maksymalnie 60 minut.
  8. Po zakończeniu 30 lub 60 minutowej lekcji nauczyciele pozostają do dyspozycji uczniów odpowiednio 15 i 30 minut. Czas ten przeznaczony jest na bieżące konsultacje uczniówz nauczycielami.
  9. Konsultacje indywidualne i grupowe mogą odbywać się również w innych terminach po wcześniejszym umówieniu.
  10. W kształceniu na odległość prowadzona jest pomoc psychologiczno -pedagogiczna polegająca na:
    • wykazaniu zrozumienia dla potrzeby kontaktu pomiędzy uczniami, między innymi podczas wirtualnych spotkań w ramach godzin wychowawczych
    • wspieraniu uczniów w trudnym dla nich czasie izolacji poprzez kontakt z wychowawcami, psychologami i pedagogiem szkolnym
    • wspieraniu uczniów w poszukiwaniu i analizie źródeł przydatnych w nauce zdalnej
    • wskazywaniu uczniom narzędzi/ źródeł do wykorzystania w pracy nad realizacją programu nauczania w systemie pracy zdalnej.
  11. Rodzice uczniów mają możliwość konsultacji z nauczycielem po wcześniejszym umówieniu za pomocą wiadomości wysłanej z własnego konta w dzienniku elektronicznym.
  12. Podstawowym źródłem komunikacji pomiędzy uczniami, rodzicami, nauczycielami i innymi pracownikami szkoły jest dziennik elektroniczny, poczta służbowa oraz platforma Microsoft Teams.
  13. Monitorowanie oraz weryfikacja wiedzy i umiejętności uczniów odbywa się na bieżąco zgodnie z Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania (rozdział IX statutu szkoły) oraz Przedmiotowymi Zasadami Oceniania
  14. Sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów odbywa się z wykorzystaniem ustalonych przez nauczyciela narzędzi stosowanych w kształceniu na odległość.
  15. Źródłem informacji o ocenach uzyskanych przez ucznia jest dziennik elektroniczny. Informację o postępach w nauce uczniowie uzyskują bezpośrednio u nauczyciela w trakcie lekcji lub konsultacji, a rodzice uczniów w czasie zebrań, dni otwartych lub umówionych spotkań.
  16. Oceny wpisywane w dzienniku elektronicznym przypisywane są do odpowiednich kategorii i opatrzone są komentarzem „praca zdalna”
  17. Podstawę do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z przedmiotu stanowią oceny bieżące uzyskane w czasie kształcenia w formach na odległość oraz w trybie stacjonarnym.
  18. Klasyfikowanie i promowanie uczniów odbywa się zgodnie z zasadami ujętymi w statucie CV Liceum Ogólnokształcącego im. Zbigniewa Herberta
  19. Egzaminy klasyfikacyjne, poprawkowe oraz sprawdzian wiadomości i umiejętności mogą odbywać się w trybie zdalnym lub stacjonarnym (w zależności od aktualnie obowiązujących przepisów prawa i sytuacji epidemicznej) w porozumieniu z uczniem i jego rodzicami / pełnoletnim uczniem.
  20. Potwierdzenie obecności uczniów na zajęciach odbywa się poprzez sprawdzenie listy obecności w trakcie trwania lekcji lub pobranie listy obecności z systemu Microsoft Teams
  21. W dzienniku elektronicznym obecność na zajęciach rejestrowana jest skrótami: „oz” –obecny w czasie nauki zdalnej oraz „nz” – nieobecny w czasie nauki zdalnej.
  22. Usprawiedliwianie nieobecności odbywa się zgodnie z zasadami zawartymi w statucie CV Liceum Ogólnokształcącego im. Zbigniewa Herberta
  23. Jeśli uczeń ma problem z realizacją nauczania w formie zdalnej może zgłosić się do wychowawcy lub dyrektora szkoły celem ustalenia sposobu rozwiązania problemu.
  24. Nauczanie indywidualne odbywa się zdalnie, zgodnie z planem ustalonym z uczniem i jego rodzicami. Godzina lekcyjna nauczania indywidualnego trwa 45 minut.


Zasady kształcenia na odległość w CV Liceum Ogólnokształcącym im. Zbigniewa Herberta w Warszawie zostały opracowane na postawie:

  1. Ustawy z dnia 2 marca 2020 o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem CODIV-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ( Dz.U z 2020 r. poz. 374 z późniejszymi zmianami)
  2. Rozporządzenia MEN z 12 sierpnia 2020 w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem CODIV-19 (Dz.U. 2020 poz. 1389 z późniejszymi zmianami).

Zasady kształcenia na odległość w CV Liceum Ogólnokształcącym im. Zbigniewa Herberta w Warszawie obowiązują od 19.10.2020 do odwołania.

W zakresie nie określonym w powyższym dokumencie obowiązują zapisy zawarte w statucie w CV Liceum Ogólnokształcącego im. Zbigniewa Herberta w Warszawie.