W dniach 24.09-1.10.2022 r. odbyła się wycieczka na Maltę, zorganizowana przez agencję turystyczną ATAS, panią Agnieszkę Pieniążek- Siekierską oraz panią Barbarę Kowalik. Wzięli w niej udział uczniowie klas 3c, 3d, 4a i 4b.

Wyjazd rozpoczął się w sobotę od porannego, 2,5 godzinnego lotu. Już około 10:00 mogliśmy cieszyć się urokiem słonecznej Malty. Pierwszy dzień minął głównie na klimatyzowaniu się w domach u tzw. host families, u których mieszkaliśmy w kilkuosobowych grupach. Wszystkie domy znajdowały się niedaleko siebie, w miejscowości Swieqi. Następnie nadszedł czas na grę miejską, zorganizowaną przez nasze nauczycielki oraz szkołę językową, w której w kolejnych dniach odbywaliśmy kurs. Wieczorem, jak co dzień, mieliśmy okazję wyjść na miasto, aby wspólnie się zintegrować i lepiej poznać miasto. Po każdym wyjściu, w trosce o nasze bezpieczeństwo, byliśmy odprowadzani pod same domy przez nasze wspaniałe nauczycielki. Niedzielę spędziliśmy plażując na pięknej plaży z przejrzystą wodą. Po powrocie nastąpił czas na kolację u host families, które codziennie dokładały wszelkich starań, abyśmy smacznie zjedli, poznając przy tym maltańskie potrawy. Od poniedziałku do czwartku uczestniczyliśmy w kursie językowym organizowanym przez szkołę Link School. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy zaawansowania (zgodnie z testem, który wypełnialiśmy przed wyjazdem) i w nich przez ponad 3 godziny dziennie szlifowaliśmy swój angielski. Obecność nauczycieli native speakerów pomogła wszystkim w doskonaleniu płynnego mówienia i pisania. Codziennie dostawaliśmy ciekawe materiały, mieliśmy okazję czytać artykuły o rożnej tematyce, dzięki czemu każdy był zainteresowany i tak naprawdę wcale nie czuł się jak w szkole. Dodatkowo, we wtorek i czwartek nasze dni zostały urozmaicone wycieczkami z przewodnikiem - pierwsza do Rabatu i Mdiny, zaś druga do stolicy Malty, Valletty. Oba miasta zrobiły na nas ogromne wrażenie. Mdina, miasto ciszy, to głównie piękne, średniowieczne wąskie uliczki, położone na wzgórzu, z którego rozpościera się niesamowity widok. Mieliśmy też okazję udać się do Fontanelli: restauracji, w której według Maltańczyków podawane są najlepsze ciasta na całej wyspie. Z kolei będąc w Vallettcie, do której wchodzi się przez miejską bramę, widzieliśmy między innymi teatr plenerowy, wzniesiony na miejscu zniszczonej Królewskiej Opery, czy Wielki Port. Środa także była ciekawym dniem. Poza wydłużonymi zajęciami, zorganizowano nam kolejną grę miejską, tym razem dotyczącą tradycyjnych potraw maltańskich. W piątek (ostatni dzień) znów wyruszyliśmy na plażę, tym razem przy Golden Bay, uznawaną za jedną z najładniejszych plaż na wyspie. Spędziliśmy tam większość dnia, ciesząc się ostatnimi promieniami słońca. Wieczorem, mimo niezbyt sprzyjającej pogody udało nam się namówić nasze Panie na ostatni wieczorny spacer. Pożegnaliśmy się z okolicą i kupiliśmy pamiątki, jeśli ktoś nie zrobił tego wcześniej. Wyjazd zakończyliśmy w sobotę, o 6:00 każdy żegnał swoją rodzinę goszczącą, a już około południa byliśmy z powrotem na lotnisku Chopina w Warszawie. Mimo, że cała wycieczka minęła niesamowicie szybko, z pewnością zostanie na długo w naszej pamięci. Mieliśmy okazję uczyć się angielskiego pod okiem native speakerów, zwiedzać najładniejsze miejsca Malty oraz z powrotem poczuć wakacyjny klimat, chociaż na chwilę. A wszystko w niesamowitym towarzystwie!