W dniach 21-26.05.2023 r. odbyła się wycieczka szkolna do krajów nadbałtyckich.

Uczestniczyły w niej klasy 1J oraz 1F ze CV Liceum im. Zbigniewa Herberta w Warszawie. Wyjazd zorganizowany został przez prof. Agnieszkę Pieniążek-Siekierską i prof. Aleksandrę Poprawską. Pierwszy dzień rozpoczął się od wyjazdu autokarem w kierunku Tallina, stolicy Estonii. Po dotarciu do celu zwiedziliśmy tallińską Starówkę, między innymi rynek, katedrę Aleksandra Newskiego oraz zamek z wieżą Długi Herman. Po dotarciu na prom, zjedliśmy obiadokolację i uczestniczyliśmy w zapewnionych rozrywkach. Kolejnego dnia przypłynęliśmy do Sztokholmu, stolicy Szwecji. Widzieliśmy ratusz miejski, Pałac Królewski, Stare Miasto Gamla Stan oraz Muzeum Vasa, które zrobiło na mnie największe wrażenie. Okręt Vasa miał być chlubą szwedzkiej floty. Niestety, zła konstrukcja oraz asymetryczna budowa, doprowadziły do katastrofy, czyli zatonięcia statku. Wieczorem znowu wróciliśmy na prom płynący ze Sztokholmu do Turku. Następnego dnia poszliśmy na spacer po Starówce najstarszego fińskiego miasta i historycznej stolicy Finlandii. Zwiedziliśmy zamek Turun Linna, gotycką katedrę oraz główny plac targowy i udaliśmy się autokarem do Helsinek, współczesnej stolicy Finlandii, gdzie widzieliśmy plac Senacki z Katedrą Luterańską i pomnikiem cara Aleksandra II oraz prawosławny Sobór Uspienski. Katedra Luterańska swoim wyglądem oraz konstrukcją przywodzi na myśl biały, majestatyczny pałac rodem z rosyjskiej baśni. Ostatniego dnia wycieczki przejechaliśmy autokarem do Rygi, która zachwyca swoją architekturą. Stare Miasto, kościoły, katedry, ratusz oraz Dom Bractwa Czarnogłowych zbudowane w stylu gotyckim są niesamowitymi projektami konstrukcyjnymi . Ciekawostką tego miejsca jest z pewnością protestancka katedra Najświętszej Maryi Panny, ponieważ to największy kościół w krajach nadbałtyckich. Po zwiedzeniu Parlamentu, będącego dawnym budynkiem rycerstwa inflanckiego oraz fragmentów murów obronnych z Basztą Prochową, nasza przygoda dobiegła końca. Była to bardzo atrakcyjna wycieczka. Skandynawia zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Rejs promem to niezapomniana przygoda. Jestem zachwycona, że w tak krótkim czasie odwiedziłam wiele europejskich miast i podziwiałam wspaniałe zabytki. Wycieczka na zawsze pozostanie we wspomnieniach klasy 1J i 1F. Podczas tego wyjazdu mieliśmy okazję zintegrować się, zdobyć wiedzę oraz zachwycać się malowniczymi widokami Skandynawii, Estonii i Łotwy.