W dniach 3-7.10 2023 r. odbyła się wycieczka szkolna do Londynu. Wycieczka zorganizowana została przez Panią Agnieszkę Pieniążek-Siekierską i Panią Agnieszkę Portachę i uczestniczyły w nie 2,3 i 4 klasy ze CV Liceum im. Zbigniewa Herberta w Warszawie.

Pierwszy dzień rozpoczął się na lotnisku Chopina na Okęciu, z którego polecieliśmy LOTem na lotnisko Londyn Heathrow. Po wylądowaniu odstawiliśmy bagaże i udaliśmy się na spacer. Przeszliśmy obok Tower of London, Tower Bridge  oraz Millenium Bridge. Weszliśmy do dzielnicy City of London, gdzie obejrzeliśmy imponującą kopułę pięknej katedry św. Pawła. Na zakończenie dnia przejechaliśmy się metrem i pociągiem do miejsca zbiórki, skąd do swoich domów zabierały nas rodziny goszczące. Był to bardzo ciekawy punkt wycieczki, ponieważ mogliśmy zaznać życia u prawdziwych brytyjskich rodzin.

Drugi dzień był równie interesujący, ponieważ zobaczyliśmy kilka charakterystycznych punktów. Przeszliśmy się po pięknym Westminsterze, na którego terenie znajduje się Opactwo Westminsterskie, gdzie koronowani byli brytyjscy monarchowie. Zobaczyliśmy również gmachy parlamentu, Big Bena, malowniczy park św. Jakuba i Pałac Buckingham, który zamieszkiwała świętej pamięci królowa Elżbieta II. Przy Piccadilly Circus mogliśmy zobaczyć ,,centrum rozrywkowe Londynu’’, zrobić zakupy oraz zwiedzić China Town.  Na zakończenie dnia udaliśmy się do ogromnego Muzeum Historii Sztuki Naturalnej, w którym było mnóstwo ciekawych eksponatów. Zwiedzanie go rozpoczęliśmy wjazdem do wnętrza Ziemi, później widzieliśmy różne surowce naturalne, kości naszych protoplastów i wymarłych zwierząt, ślady po erupcjach wulkanu i wiele innych interesujących zjawisk. Chętni mogli się jeszcze udać do Muzeum Nauki. Po tak długim dniu, wróciliśmy pociągiem do rodzin goszczących.

Trzeciego dnia przejechaliśmy się słynnym London Eye, z którego widok był oszałamiająco piękny, było stamtąd widać Londyn. Następnym punktem wycieczki był rejs statkiem po Tamizie – w ten sposób dostaliśmy się do Greenwich. Zobaczyliśmy tam słynny żaglowiec Cutty Sark, który kiedyś transportował herbatę do Europy, oraz Muzeum Morskie. Z muzeum przespacerowaliśmy się do południka 0, gdzie mogliśmy stanąć jednocześnie na dwóch półkulach. Po wszystkich tych atrakcjach mogliśmy zwiedzić piękną dzielnicę oraz zjeść coś na Greenwich Market.

Czwarty dzień rozpoczęliśmy odwiedzeniem domu Sherlocka Holmesa na ulicy Baker Street, a w dalszej kolejności zobaczyliśmy Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s. Na wszystkich zrobiło ono ogromne wrażenie, można było obejrzeć figury znanych artystów, piosenkarzy, rodzinę królewską, a nawet były pokoje znanych morderców zaaranżowane w bardzo realistyczny sposób. Przejechaliśmy się tam również taksówką po starym, tradycyjnym Londynie. Na koniec zwiedzania muzeum można było obejrzeć film w technologii 4D. Stamtąd przejechaliśmy się na Oxford Street, czyli  słynną ulicę West End, gdzie można było coś zjeść bądź zrobić zakupy. Przy Covent Garden mogliśmy obejrzeć występy artystów ulicznych, zjeść charakterystyczne ciastka i pozwiedzać okolicę. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Brytyjskie. Ostatnim punktem wycieczki była Galeria Narodowa, znajdująca się przy placu Trafalgar ze słynną kolumną Nelsona, w której znajdowało się wiele klasycznych obrazów, między innymi ,,Słoneczniki’’ Van Gogha, ,,Madonna w grocie’’ Leonardo da Vinci’ego, wiele obrazów Moneta oraz  innych artystów. Następnego dnia rano typowym londyńskim dwupiętrowym autobusem udaliśmy się na lotnisko.

Wycieczka wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie, zobaczyłam mnóstwo zabytków i pięknych miejsc oraz sporo dowiedziałam się o Londynie! Wyjazd zapoczątkował we mnie miłość do Londynu i na pewno jeszcze tam wrócę, a wspomnienia z wycieczki pozostaną we mnie na zawsze.