W dniu 9 listopada br. klasa 2C zwiedzała wraz z przewodnikiem Warszawę. Wędrowaliśmy śladami PRL-u na pokładzie zabytkowego autobusu Jelcza Ogórka. Wycieczkę rozpoczęliśmy spod Pałacu Kultury i Nauki, symbolu PRL-u, najwyższego i najbardziej znanego budynku Warszawy, mieliśmy okazję przyjrzeć się mu oraz poznać jego historię. Następnie pojechaliśmy Ogórkiem na Plac Konstytucji przy którym znajdują się stare budynki  MDM-u  Marszałkowskiej Dzielnicy Mieszkaniowej z lat 1950-1952. Podczas krótkiego spaceru podziwialiśmy stare kamienice, płaskorzeźby i mozaiki na budynkach. Kolejnym punktem peerelowskiego szlaku był dawny Dom Partii, czyli siedziba Komitetu Centralnego PZPR, obecne Centrum Bankowo- Finansowe. Przejeżdżając Mostem Poniatowskiego dotarliśmy na Pragę. Tam poznaliśmy historię powstania Stadionu Narodowego, obserwowaliśmy powojenne kamienice i budynki. Spacerując po Bazarze Różyckiego dowiedzieliśmy się jak wyglądał handel w dawnych latach oraz jaki był przysmak mieszkańców warszawskiej Pragi. Ostatnim punktem było Mini Muzeum przedstawiające mieszkanie z czasów PRL, w którym były zgromadzone przedmioty z dawnych lat, mogliśmy się im przyjrzeć z bliska.
Wycieczka śladami PRL-u na pokładzie Ogórka była ciekawym doświadczeniem, w którym mogliśmy się przenieść do czasów naszych dziadków i rodziców.