23 maja klasy 2C i 2H pod opieką Pań Profesor Barbary Kowalik, Moniki Giemzy i Justyny Szirch wyruszyły spod szkoły w kierunku Rygi, mijając po drodze Podlasie- wschodnią część Polski oraz tereny sąsiadującej Litwy. Po dotarciu na Łotwę zatrzymaliśmy się na posiłek w samoobsługowej restauracji, w której również mogliśmy skosztować regionalne dania. Po zakwaterowaniu w hotelu osoby chętne poszły z opiekunami na wieczorny spacer po mieście. Następnego dnia udaliśmy się na zwiedzanie stolicy Łotwy- Rygi położonej nad rzeką Dźwiną. Zobaczyliśmy najbardziej charakterystyczne miejsca w mieście: Dom Bractwa Czarnogłowych, czyli stowarzyszenia skupiającego bogatych i wolnych kupców mających znaczący wpływ na dzieje Rygi, protestancką Katedrę Najświętszej Maryi Panny będącą największą średniowieczną świątynią pochodzącą z XVIII wieku w krajach bałtyckich, pozostałe kościoły między innymi Kościół świętego Piotra oraz Zamek Ryski, Parlament, Plac Katedralny i średniowieczne kamieniczki. Następnie wspólnie spędzaliśmy czas, robiąc pamiątkowe zdjęcia, spacerując oraz kupując pamiątki. Po przyjeździe do Tallinna, stolicy Estonii, weszliśmy na prom. Dla niektórych z nas był to pierwszy tak długi rejs ogromnym statkiem. Podczas obiadu mogliśmy zjeść owoce morza, podziwiając piękne widoki. Na pokładzie czekały na nas różne atrakcje: duże sklepy z pamiątkami, kosmetykami oraz ubraniami, dyskoteki, karaoke, a nawet sauny oraz baseny. Kolejnego dnia zwiedzaliśmy Sztokholm. Pierwszym punktem było Muzeum Vasa przedstawiające ogromny okręt wojenny pochodzący z XVII wieku, który niestety zatonął w 1628 roku w trakcie swojego pierwszego rejsu. W budynku mogliśmy zobaczyć oryginalny statek, a wystawy przedstawiały jego historię, a nawet opisy tamtejszej załogi. Spacerowaliśmy po Starym Mieście Gamla Stan, podziwiając Pałac Królewski, a w czasie wolnym mogliśmy skosztować szwedzkiej kawy o nazwie Fika. Ostatni dzień spędziliśmy w Tallinnie, zwiedzając Starówkę podzieloną na Górne miasto ze wzgórzem Tompea, gdzie z punktu widokowego widzieliśmy całe miasto. Znajdował się tam również Zamek Hermana nad rzeką Narwą, Katedry św. Aleksandra Newskiego i Najświętszej Maryi Panny oraz wieża armatnia Kiek in de Kök z XV wieku. Po wspólnym spędzeniu czasu i obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski.
Wycieczka pozwoliła nam zapoznać się z innymi kulturami, historią, obyczajami oraz regionalną kuchnią krajów nadbałtyckich. Był to miły czas spędzony na zwiedzaniu oraz rozrywce.